tiistai 5. tammikuuta 2016

Hyvä keino reissata: tuhlaa, lähde ja päätä itse omista asioistasi


Yksi hyvä idea reissata on käyttää rahat esimerkiksi myydystä mökistä, autosta tai myydystä asunnosta reissaamiseen, jos pystyy. Olen tehnyt näin ja tiedän myös muita jotka tekevät näin. On kasa muistoja ja kuvia. Matkoihin kannattaa sijoittaa. Olen valmis kertomaan raha-asioistani: mitään jättisuurta perintöä en kylläkään ole saanut, mutta siitäkin huolimatta toimiva idea. Hotellit ovat usein kalliita ja niihin saa kivasti laitettua rahaa, etenkin jos yksi yö maksaa 100e. Samalla näkee uusia (tai vanhoja) kohteita. Kun tekee mitä itse haluaa ei tarvitse myöskään kuunnella muiden "hyviä" neuvoja mihin rahaa täytyisi laittaa. Aina ne ideat eivät välttämättä ole kovinkaan hyviä/toimivia. Minulle on ehdotettu talon ostoa, johon ei ollut varaa eikä halua, minulla ei ole satoja tuhansia. Minulla ei ole ollut jättimäärää perintörahaa.

Myös verot tulivat yllättävän kalliiksi ja pienensivät summaa heti. Koen että minulle kuului ehdottomasti oma osuuteni myydystä mökistä ja sitä asiaa ei voi muuttaa. Perheessäni jokainen on mökkirahoista osuutensa saanut lain mukaisesti. Jouduin ottamaan jälleen kommentointimahdollisuuden pois blogistani. Sain asiattoman kommentin. Harmi, olisi ollut kiva pitää kommenttiosio avoimena kaikille asiallisille lukijoille. En ymmärrä miksi yhden ihmisen pitää täällä käydä lukemassa, joka inhoaa sitä että matkailuun laitetaan rahaa, tai siis minä en saisi laittaa rahaa matkailuun, minä en saisi päättää omista raha-asioistani. Minä olen vuoden ajan kuluttanut rahojani matkusteluun, majoituksiin, ruokaan yms. ja sitten tulee se tyyppi joka huutaa kommentilla miten asiat hänen mielestään on ja kuvittelee kai että asun ja matkustan ilmaiseksi, vaikka asia ei todellakaan ole niin. Blogi on minulle ilmainen harrastus ja harrastusten parissa ei tarvitse sietää pilkkaamista eikä vääriä olettamuksia, näin ajattelen. Tämä on matkablogi, jossa on vinkkejä myös kohteisiin joissa en ole käynyt, sen näkee niistä maininnoista joissa lukee jos kuvat on muualta löydetty. Pistän kuvista aina merkinnät. Ukkini, joka alun perin mökin omisti sanoi minulle kauan sitten että minä olen hyvä ihminen ja arvostan hänen mielipidettään. Ukkini oli myös sitä mieltä että mökki kannattaa myydä sitten kun hän ei ole mökistä enää huolehtimassa ja niin tehtiin.

Mitä tällä jutulla yritän sanoa on se että lähde reissuun jos tosissaan haluat, älä välitä muiden mielipiteistä jos joku sanoo et saa mennä, niin mene ihmeessä. Vaikka matkat vievät rahaa ovat ne sen arvoisia ja muistoja ei voi kukaan koskaan viedä pois, ne ovat ja pysyvät. Minulla ei ole muita kalliita menoja. En usko katuvani tätä koskaan. Miljoonat ihmiset matkailevat jatkuvasti ja täällä jokaisella on oikeus käyttää rahansa mihin haluaa, vapaus matkustaa, se ei ole kenenkään yksinoikeus. Matkailemalla tulee kielitaitoisemmaksi. Jokaisella on oikeus matkustaa perheen kanssa, puolison kanssa, sukulaisten kanssa, yksin tai vaikka ystävän tai työkaverin kanssa. On myös vapaus olla matkustamatta jos ei halua. Lentokentät, junat, kaikki ovat kenen tahansa käytössä. Mikään maa ei ole kenenkään yksityisomistuksessa. Maailman suosituimpiin matkakohteisiin kuuluvat esimerkiksi Ranska ja Italia, jotka ovat aivan täynnä turisteja ja lisää saapuu joka hetki. Ne eivät ole yksityiskohteita ja siksi minä matkablogia kirjoitankin. Juuri siksi koska matkustelu on kaikille sallittua ja jokaisen oikeus. On kiva tarjota myös uusia matkaideoita ilmaiseksi ja sen lisäksi kirjoittaa myös omista matkakokemuksistani, sekä hyvistä että huonoista. Toivoisin että kaikilla maailman naisilla olisi oikeus päättää haluavatko he matkustaa. Kaikissa maissa ei tätä oikeutta ole naisilla, mutta länsimaalaisilla on.

Good idea how to travel: do you have own house, car or cottage? it's possible to sell it and then travel. It's one way to get money for traveling abroad. I've done like that and I don't regret it and I know people who has done like that. When you do what you want to do and if that thing is traveling then you don't have to listen what people say you should do. Sometime people come and say "why you go traveling! this is what you should do!" and I really feel it's not right people to come and tell like hey don't travel can you end traveling and where you got money etc. Now is gender equality time we are not living Medieval times and even if few people can't accept that but it's the reality after all. I do what I want and I want to continue traveling now. I know I'm not doing nothing wrong. I will spend my money on traveling. Million people are traveling all the time as known. So many tourists visit example France and Italy and more tourists are coming all the time. Many places are full of tourists, because also they are free to travel.

I wish that all women got their Freedom to choose.
Freedom to choose if they want to travel or not.
Freedom to decide.  

 

Ei kommentteja: