maanantai 26. kesäkuuta 2017

Millainen on hyvä hotelli

Kuva.
Millainen on hyvä hotelli pohdintaa. Puhtaus ja mukavuus ovat 35 kertaa tärkeämpiä kuin aamupala tai uima-allas tutkimuksen mukaan. Myöskään näköalalla ei ole aina väliä, jos asiakaspalvelu on kamalaa. Jos huone on likainen ja siihen kuuluu todella likaiset käytetyt pyyhkeet, onko se kiva tervetuliaisyllätys matkailijoille jotka tulevat kohteeseen toiselta puolen maailmaa? no ei. En ole koskaan vaatinut 5 tähden palvelua, mutta kohtelias asiakaspalvelu tulisi olla. En ymmärrä jos respassa näytetään vihaista naamaa heti ovesta sisään tullessa, pyöritetään silmiä ja huudetaan. Hotellityö ei sovi kaikille, mutta ei sitä tarvitse purkaa asiakkaisiin. Hyvä hotelli kysyy asiakkaalta otatko siivouksen, eikä vain lähetä siivoajia joukolla ryntäämään huoneeseen omine avaimineen joka aamu. Minulla on tästä paljon kokemusta, aivan kuin tarkoituksena olisi tsekata huoneen kunto tai jotain. Onneksi eivät kuitenkaan kaikki käyttäydy oudosti.

Jos hotelli on 3 tähden tai alle, hinta ei saisi olla 5 tähden hinta. Tiedän että sesonkiaika vaikuttaa, kesä on suositumpi ja hinnat nousee. Mutta miksi keskitason hotellista pitää pyytää myös talvella kesän sesonkihintaa. Hyvän hotellin respan työntekijöiden tulisi tietää kohteesta jotakin. Jos turisti kysyy missä on nähtävyys tai vaikka ruokakauppa, työntekijän tulisi tietää vastaus tai etsiä vastaus koneelta. Yleensä etsin itse kaikki tiedot. Siitä saa ammattitaitoisen kuvan, jos työntekijä tietää kohteesta jotain.

On tietysti kiva jos saa huoneen näköalalla kuten merinäköala, mutta välttämättömyys se ei enää ole. Tärkeämpää on se siivous ja asiakaspalvelu. Aamupala ei myöskään ole tärkein minulle, mutta tietysti jos se sisältyy olisi kiva jos aamupalapöydässä olisi syötävää eikä vain lähes tyhjää pöytää vastassa. Eli pöytä tulisi kattaa asiakkaille niin ettei kaikki lopu minuutissa. Aamupala voi tietysti olla maksullinen ja erikseenkin. Jätän usein aamupalan välistä kun ne on usein makeita ja tykkäisin jos olisi vaikka oliiveita. Tärkeää on myös oikein laskutus ja moni muu asia. Lapsiperheille hotelleissa voisi olla tärkeää viihde, valvonta ja lastenallas. Mikä on sinulle hotelleissa tärkeintä? voit ottaa kantaa kommentilla tai kertoa omia hotellikokemuksiasi. Katso myös nämä: erikoisia majoituksia puumajahotelli, dyyniresortti, jäätelöhotelli.  Tätä et ehkä tiennyt hotelleista.

What kind of Hotel is considered to be a good hotel. A personal view. Cleanliness and comfort are 35 times more important than a lavish breakfast or luxurious pool and I think so also. For me is very important also the customer service and it's quality. I never ask 5 star service but just normal polite service. The attitude that is not making me think why oh why. Hotel work is a customer service job and I know it's not a suitable job for everyone but it would not be too much to ask when pay to get polite customer service I think. Good hotel will ask if travelers need cleaning and won't just send cleaning staff to the room early in the morning every morning immediately. Prices, if the hotel is 3 star or less the price should be less than at 5 star hotels I think. Of course it's also about the season: summer is popular but anyway I think so. Why winter should be as expensive as summer. The reception workers should know information about the destination, give tips and tell example where is sightsee/market you are looking for. It's nice to have a view example sea view or pool view but after all of these are not the most important things to have a view. Picture from Pixabay.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentointi on jälleen käytössä uusissa jutuissa.