sunnuntai 27. joulukuuta 2020

Oudot matkakokemukset


kuva.

Kooste oudoista matkakokemuksistani, muistoja eriskummallisista tilanteista vuosien takaa: aloitan tästä Espanjan kokemuksesta. Olin mennyt junalla 446km matkan ja sitten hotellille päästyä respasta kerrottiin etteivät he voi majoittaa minua kun olin varannut vääränlaisen huoneen. Yllätys oli aikamoinen ja yritin selittää kuinka pitkän matkan tulin juuri huippuhelteessä. Huonetiedoissa oli virhe ja respan työntekijä selitti myös sitä etteivät he pidä siitä kun käytin 10% alekoodia, jolla sain parin euron alen. Noin puolentunnin jälkeen sain vihdoin huoneen. No käytän alekoodeja edelleen ja en aio niistä luopua. Seuraavana aamuna sama työntekijä ihmetteli enkö varannut lisää, no yllätys en. Hieman tuon jälkeen menin Ranskaan, koska Espanjankokemukseni olivat melko outoja. Yhdellä Italian reissulla yhdesä hotellissa oli omistaja jota työntekijä kutsui kummisedäksi, minulle tuli siitä heti mieleen se elokuva. Kummisetä oli aivan varma että minä olen espanjalainen ja hänen yllätyksensä oli suuri kun kerroin olevani suomalainen. Kummisedällä oli jotain kunniasääntöjä ja hänelle ei saanut puhua sillon kun hän oli syömässä hotellissa ja hän oli paikan pomo. Kummisetiin liittyen olen pari kertaa joutunut keskelle "toiminta"kohtauksia matkoilla, törmäsin saksankielisessä maassa feikkipoliiseihin ja se tilanne jäi mieleeni arvaamattomana. En ole sen jälleen käynyt enää tietyssä kohteessa, koska en tiedä mitä siellä voisi tapahtua. Minulta kyseltiin kaikkia kysymyksiä mihin menen ja mihin sen jälkeen. Tuohon oli päällimmäinen syy se kun olin toisessa hotellissa vuosia ennen tuota tapahtumaa ja hinta oli väärin, josta suutuin ja pyysin maksusta osaa takaisin. En tiennyt että samoilla tyypeillä oli alue täynnä muitakin hotelleja.  Yhden kerran tai parikin kertaa olin yötä hostellissa yksityishuoneessa Saksassa. Sitten törmäsin riepumieheen keskustassa. Muutaman tunnin kuluttua sama tyyppi ilmestyi tietysti samaan hostelliin. Yhdessä hotellissa asiakas tuli sinne juosten, ei ihan tavallisesti vaan kumarassa juosten. Mietin pitkään viitsinkö näistä kokemuksista kirjoittaa, mutta miksi ei. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentointi on jälleen käytössä uusissa jutuissa.