tiistai 18. elokuuta 2015

Dreams come true but there's still Something left new Dreams



Bucketlistan tekeminen tuntuisi liikaa suunnitellulta, siksi kirjoitan jo toteutuneista unelmistani ja myös niistä jotka ovat vielä toteuttamatta, mutta yhä mielessä. Suurimpana haaveena nyt maailman ympäri matka. Tärkeää on seurata omia unelmia, ettei myöhemmin kaduta. Unelmia ja annan tien näyttää minne se vielä vie, mihin kohteisiin. Tähänkin kesään on mahtunut yllätyskohteita joissa viihdyin, non-stop traveling endless roads. Joku voisi ajatella että matkusteluun kyllästyy, mutta en minä. Esimerkiksi junissa vaihtuvat maisemat houkuttelevat lähtemään aina uudelleen ja tekevät onnelliseksi samoin kuin kesä tekee minut onnelliseksi, vaikka en yli +40C saunahellettä kaipaakkaan. Tänä vuonna olen päässyt jo näkemään myös upeita kohteita saunahelteessä: keskiaikaisen kaupungin jossa on Euroopan suurin linna muureineen, ainutlaatuinen tunnelma ja sen lisäksi myös loisteliaita palatseja. Upeita kohteita joista voi unelmoida mutta unelmat saa myös todeksi. Olen nähnyt myös runsaasti upeita kirsikankukkapuita. Olen aina toivonut että pääsisin edes ulkoapäin näkemään kaukaisia linnoja ja omalaatuisia vanhoja kaupunkeja, jotain erilaista. Olen todellakan kesäihminen ja tykkään todella paljon merestä, historiallisista nähtävyyksistä, kylistä, kaupungeista, luonnosta ja vuoristomaisemista ja niiden katseluun en kyllästy koskaan. En edes osaa kunnolla selittää asiaa kai se reissuluonne on geeneissä. Talvella nähdyt palmut ovat myös aika upeita. Tarvitsen D vitamiinia, vihreitä maisemia, uimakohteita joskus, nähtävää ja aurinkoa. Kaiken jälkeen unelmissani on edelleen tiettyjen kohteiden näkeminen Italiassa ja maailmanympärimatka. Ajattelin nuorempana että matkustaisin Amerikkaan, joten sinnekin on joskus päästävä. Toki olen saanut kuulla myös kritiikkiä ja kateutta osakseni, jotkut eivät pidä siitä että juuri minä matkustan. Kuten olen ehkä aiemmin maininnut niin suurimman osan (aikaisemmin) olin vain kotona kunnes sitten 17 vuotiaana tykästyin matkustamiseen ja sen jälkeen kaukohaaveet ei ole loppuneet. Lentokoneen nähdessäni toivoin aina olevani siellä kyydissä lähdössä, niin en oikein näe järkeä siinä etten matkustaisi kerta olotila oli sellainen ja on yhä lähdön tunnelmaa. Elämäni ei ole ollut mitään ruusuilla tanssimista ja matkoillakin tulee aina silloin tällöin vastoinkäymisiä vastaan, siitä huolimatta koen kyllä ansaitsevani joka ikisen matkan jolle lähden.

Olen valinnut käyttää rahani juuri siihen mihin haluan ja se on matkustelu. Perinnöstä olen myös joutunut maksamaan yllättävät, erittäin kalliit verot ja laskujeni mukaan nyt on mennyt jo 20000e melkein kuin hukkaan ja se kyllä harmittaa mutta ei voi mitään laki on laki. Sen takia joudun yhä tarkemmin suunnittelemaan mihin lähden, tai että mihin voin lähteä että mikä kannattaa juuri nyt. Perintöni ei kumminkaan ollut jättisuuri ja sillä ei olisi esim. saanut asuntoa pk-seudulta. En tiedä haluanko toteuttaa maailman ympäri matkaa lähiaikoina vai pitäisikö se toteuttaa vasta myöhemmin vuosien päästä. Kaikesta huolimatta haluan toteuttaa myös mielettömän kalliin maailman ympäri matkan, mutta budjetti täytyisi kai silti laskea tarkkaan. Raha-asioiden miettiminen ei ole lempipuuhaani. Löysin pari huippuhyvää vaihtoehtoa. Pari tyyppiä pelkäävät aivan turhaan että jotain tukirahoja menisi matkusteluun, minä en ole koskaan matkustanut millään tukirahoilla. Olen myös ollut aina sitä mieltä että jos ottaa lainaa, se tulee maksaa takaisin myöhemmin. Millään laina tai pikavippirahoilla en ole matkustanut, vaikka sellaisia uutiskirjeitä minulle on jo vuosia lähetetty. Minulla on korkea moraali myös näissä ja muissa asioissa ja se moraali ei muutu ja olen valmis tekemään töitäkin unelmien eteen ja unelmien matkalle lähden varmasti joskus. Olen valmis menemään pitkiäkin matkoja esimerkiksi junilla ja se on halvempaa kuin lentäminen. En tarvitse neljän tai viiden tähden hotelleja ja olen tarvittaessa valmis tulemaan toimeen myös ilman keittiötä lyhyen aikaa. Uskon että pärjään matkailijana koska asenteeni matkailijana on jokseenkin vaatimaton. Tai no siisteys on kyllä minulle tärkeää, mutta tarvittaessa sopeudun myös sellaisiin ympäristöihin joissa ei esim. lattioita siivota jos on pakko. Monissa maissa kun on esimerkiksi tapana pitää aina kengät sisällä. Suunnitelmat ovat kesken, mutta minä olen valmis näkemään lisää maailmaa ja laukku valmiina. Kuva ja sanonta omia: unelmat ovat tehty mahdollisuuksista, onnesta, vaihtoehdoista ja päätöksistä.

It would feel too much planned if I was making bucketlist so I chose to write about my travel dreams now and also many dreams became true. Most important to me is now to follow my dreams my road and let the future show it all what will be and where I will continue traveling! Endless dreams and non-stop traveling. This summer I already visited few new places I didn't exactly plan to visit. When I was a child I was watching around the world in 80 days and I dreamed of visiting all of those exciting new places sense the new atmosphere new air new language all new. I thought what if I could also and I did. Somebody could think it's easy to get bored of traveling but not me, I always feel happy watching new landscapes when leaving and going! and I think it's great feeling of seeing new and keep going and visiting and I feel thankful of this chance and lifestyle. I also feel that I deserve this all. This year I've already seen historical medieval cities, castle and glorious palaces. I've always wanted to visit castles that was also one of my dreams and it became real this year. I've seen very beautiful cherry blossom trees around. I'm totally summer person and I like to always watch sea views, mountain landscapes, historical sightseeing, find swimming places and palm trees. The truth is still that I'm just summer person and nothing can't change that. I need sunshine, D vitamin and green landscapes. After this all I still dream of seeing at least one more destination in Italy and travel around the world. My biggest dream is now traveling around the world and I got plan but it will take a lot of money and I'm not sure yet if I should travel now or later. I know it will be very expensive but I guess I could travel and work later or at least I wish. When I was younger I thought about traveling around Usa and I haven't still forget some destination I want to see especially. As traveler I don't ask so much, example I don't really need to stay always at 4 or 5 star hotel and I don't need always airplane for traveling I can also travel example by train. While traveling if I have to I can also stay without kitchen. I think my attitude works well as traveler abroad. Let's see what will be! I got new plans and my plans are not ready yet but I'm ready and packed.  Pictures and words by me.








Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentointi on jälleen käytössä uusissa jutuissa.